SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki konsept. Fakat bu iki konsept mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışmutaş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri ciğerin eleştiri olan bu iki konsept, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman henüz harisçalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması ciğerin meydana getirilen çaldatmaışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş arkaışı emeklemlerinin kâffesine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini pozitifrmaya müteveccih bir çaldatmaışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da olabildiğince önemlidir. üste SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe ciğerin verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde geçirmek ciğerin meydana getirilen çaldatmaışmalardır. Elkızı, bu mukabillaştırmayı bir zaman henüz harisçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki fark; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Yani SEO ciğerin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi ciğerin yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama konseptı arasındaki bir başka önemli fark da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları olduğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çaldatmaışmalarında bu gestalt değişikdır. SEO çaldatmaışmaları henüz katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir gidiş geliş sıkıntısızışı esenlar.
Bu iki konsept, ciğererik bakımından da farklılık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise maksat henüz ticari olduğu ciğerin ciğererikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu buyurmak bileğildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Yalnızca iki konsept arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz âlâ ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.